Gymnastiek

De kinderen van groep 1 en 2 hebben dagelijks een spelmoment. Bij goed weer spelen ze buiten, bij slecht weer in het speellokaal in de school. Vanaf groep 3 hebben de kinderen twee keer per week een gymles in de Hardenberg in Finsterwolde. In de groepen 3,4,5,6,7,8 zijn de gymlessen geclusterd. De kinderen hebben dan twee gymlessen achter elkaar. Het grote voordeel is dat dit veel reistijd scheelt en dus meer gym tijd oplevert. De gymles is wel verdeeld in twee delen. Het eerste deel is vaak de gymles met toestellen, in het tweede deel komen vaak sport en spel aan bod. De kinderen van groep 3 en 4 gaan met de bus naar de Hardenberg in Finsterwolde. De groepen 5 t/m 8 gaan op de fiets naar de sporthal.

Gymbenodigdheden

Groep 1 en 2 Het dragen van gymschoenen is verplicht. Wilt u gymschoenen aanschaffen die de kinderen zelf aan- en uit kunnen trekken (dus zonder veters). Wilt u de schoenen ook voorzien van naam.

Groep 3 t/m 8 Gymkleding én gymschoenen, die niet buiten zijn gebruikt! Zonder gymkleding kan er niet worden gegymd. De gymkleren van de kinderen blijven niet op school. Ze nemen het elke keer mee naar huis. Wilt u als uw kind niet mag gymmen een briefje meegeven? Bij de gym mogen de kinderen geen sieraden dragen i.v.m. veiligheid; ze kunnen deze dus het beste thuis laten, op de dagen dat ze gym hebben.

Gym uren:

• Groep 3,4 en 5 maandagmiddag
  • Groep 6,7 en 8 donderdagmiddag

Voor de gymlessen moeten de kinderen sportkleding (korte broek en T-shirt of turnpakje) dragen. Het dragen van gymschoenen wordt aangeraden. De kinderen met een dubbele les gym mogen een flesje water of een pakje sap meenemen voor de korte pauze tussen de beide lessen.