Een prentenboek cadeau

Gepubliceerd op: , door: OBS De Uilenburcht
Een prentenboek cadeau

Het initiatief ‘Geef een (prenten)boek cadeau’ heeft als missie alle – maar dan ook alle – kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de allermooiste kinderboeken.

Als er thuis mooie boeken zijn, ontdekken kinderen en ouders hoe leuk lezen en voorlezen is; hoe heerlijk het is om je te verliezen in een prachtig verhaal, in een onbekende wereld. Geletterdheid is bovendien een voorwaarde voor succes op school en later in de samenleving. Om die missie te laten slagen wordt ieder jaar in februari een klassiek jeugdboek, en in april een prachtig prentenboek ter beschikking gesteld.

Het prentenboek van 2018 is Raad eens hoeveel ik van je hou van Sam McBratney en Anita Jeram.

RAAD EENS HOEVEEL IK VAN JE HOU

‘Grote Haas, kom eens hier met je oren.
Ik moet je iets héél belangrijks vertellen.
Raad eens hoeveel ik van je hou?’

Hazeltje en Grote Haas willen elkaar graag laten zien hoeveel ze van elkaar houden. Telkens als Hazeltje iets bedacht heeft, doet Grote Haas daar nog een schepje bovenop.

Raad eens hoeveel ik van je hou is misschien wel het meest geliefde boek dat er bestaat: van liefsten voor liefsten.

De laatste scene uit het boek hangt in menig kinderkamer:

‘Toen ging hij naast hem liggen en fluisterde met een glimlach:
“Ik hou van jou tot aan de maan – EN TERUG.”

Alle kinderen van groep 1 en 2 hebben dit boek afgelopen maandag cadeau gekregen.

Vakantieoverzicht 2024-2025

Gepubliceerd door: SOOOG
De vakantieplanning voor schooljaar 2024-2025 is bekend.

SOOOG Magazine oktober 2023

Gepubliceerd door: SOOOG
Lees in het allernieuwste SOOOG Magazine, De Kindertalentenfluisteraar, Lessen van het speciaal basisonderwijs, ‘Andere ouders doen ook maar wat' en nog veel meer interessante art…