Terug naar Nieuws

Nieuws uit Den Haag (schoolreis groep 7/8) dag 3

Gepubliceerd op: , door: OBS De Uilenburcht

The day after......

Wakker worden met het beeld van de Koning en de Koningin op je netvlies, wie wil dat nou niet…. Zou je denken……Tenzij je Hendrik heet…..want die werd niet wakker op de afgesproken tijd. En toen er om 8 uur op zijn deur werd geklopt (om 8 uur zouden we aan het ontbijt zitten) was de hele kamer nog in dromenland.

Dus vlug vlug…..in de kleren en naar de ontbijtzaal. Na het eten de tas inpakken en op naar Scheveningen. Het zonnetje probeerde erdoor te komen maar op de Boulevard was het nog vrij koud.

Aangekomen bij Sealife kregen we een les over haaien. Een enthousiaste medewerker vertelde ons alles wat je wilt weten over haaien. En wat wisten de kinderen al veel over haaien. Net als op dag 2 bij De Gevangenpoort wisten de kinderen bijna alle vragen goed te beantwoorden. Met trotse juffen als gevolg.

De grootse conclusie die je uit de les kon trekken: je hoeft niet bang te zijn voor haaien, tenminste voor de meeste soorten niet. Er worden meer mensen per jaar gedood door vallende kokosnoten op je hoofd of omvallende snoepautomaten op je lichaam dan door een haai. Na deze bijzondere conclusie namen we natuurlijk allemaal een verfrissende duik in een aquarium met haaien……grapje.

Na de les onderzochten de kinderen het museum. Prachtige vissen, van Nemo tot piranha en haai en andere dieren als zeepaard, kwallen, roggen en pinguïns werden bestudeerd en gefotografeerd.

Na een bezoek aan het winkeltje werden we buiten op de boulevard door een stralende zon ontvangen. We streken neer op een lange bank en hebben onze lunchpakketten verorberd, onder het toeziend oog van wat jaloerse zeemeeuwen.

Na de lunch mochten de kinderen vrij winkelen. In groepjes gingen ze uiteen en flaneerden ze over de boulevard. Toen de portemonnees leeg waren (niet bij iedereen, we hadden een paar echte Dagoberts bij ons) zochten we Bob weer op.

Bob bracht ons langs prachtig gekleurde bollenvelden naar het strand van Camperduin. Daar wachtte een prachtige zee ons op. Grote golven en een branding die de kinderen natuurlijk uitdaagde om te proberen droog te blijven. Niet iedereen had trek in natte voeten. Er werd een lekker potje gevoetbald met Jan en Hendrik. Anderen maakten een prachtig zandkasteel. En natuurlijk werden er schelpen gezocht.  De juffen hielden het maar bij het maken van foto’s en een kop thee.

Uiteindelijk zochten we allemaal, heerlijk uitgewaaid, de bus weer op. De mooie rit door Noord-Holland en de afsluitdijk, we hebben nog even gezwaaid naar ingenieur Lely op de dijk, eindigde bij de Mc Donalds in Joure.

Spelen aan het strand maakt hongerig en iedereen viel aan op het eten. Toen brak echt het laatste stukje schoolreis aan. Een stukje dat niet door een ieder kan worden naverteld omdat de helft van de kinderen lag te slapen. met de hoofden bijna op elkaars schouder en de voeten opgekruld op de banken droomden ze vast en zeker over een hele fijne schoolreis.

Vlakbij Beerta hebben we iedereen wakker gemaakt met het lied “Wakker worden, wakker worden…” van Jochem Meijer.

Toen iedereen wakker was hebben we de kinderen bedankt voor een geweldige reis. Eén om met een heel goed gevoel op terug te kijken. Jan, Hendrik en Bob werden toegezongen en even later zagen we alle ouders bij school.

We zagen stiekem dat er bij sommige kinderen en misschien ook bij ouders een traantje werd weggepinkt. Goed om weer thuis te zijn.

Bekijk ook

Vakantieoverzicht 2024-2025

Gepubliceerd door: SOOOG
De vakantieplanning voor schooljaar 2024-2025 is bekend.

SOOOG Magazine oktober 2023

Lees in het allernieuwste SOOOG Magazine, De Kindertalentenfluisteraar, Lessen van het speciaal basisonderwijs, ‘Andere ouders doen ook maar wat' en nog veel meer interessante art…

Ouderfolder - Strategisch Beleid 2023-2027

Gepubliceerd door: SOOOG
In deze folder vertellen we kort over ons nieuwe strategische beleidsplan 'Verbinden, verbeelden en verwonderen'. Die titel zegt alles: we bieden onderwijs dat de nieuwsgierigheid van kinderen pr…